- 22 december 2025
Bi-turbo kampt met te lage inlaatdruk
Een lage inlaatdruk bij een bi-turbo vraagt om een doordachte diagnose. In dit praktijkgeval bij een Mercedes-Benz Sprinter 906 bleek de oorzaak niet extern, maar in de turbo zelf te liggen: overmatige speling op de omschakelklep.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.